Thông tin tài liệu


Nhan đề : Developing Graphics Frameworks with Python and OpenGL
Tác giả : Stemkoski, Lee
Từ khoá : công nghệ thông tin; ngôn ngữ máy tính; đồ họa máy tính; Python; chương trình máy tính; OpenGL
Năm xuất bản : 2021
Tóm tắt : Developing Graphics Frameworks with Python and OpenGL shows you how to create software for rendering complete three-dimensional scenes. The authors explain the foundational theoretical concepts as well as the practical programming techniques that will enable you to create your own animated and interactive computer-generated worlds. You will learn how to combine the power of OpenGL, the most widely adopted cross-platform API for GPU programming, with the accessibility and versatility of the Python programming language. Topics you will explore include generating geometric shapes, transforming objects with matrices, applying image-based textures to surfaces, and lighting your scene. Advanced sections explain how to implement procedurally generated textures, post-processing effects, and shadow mapping. In addition to the sophisticated graphics framework you will develop throughout this book, with the foundational knowledge you will gain, you will be able to adapt and extend the framework to achieve even more spectacular graphical results
Mô tả: Ebook miễn phí tại trang https://library.oapen.org/
URI: http://dlib.hust.edu.vn/handle/HUST/18986
Liên kết tài liệu gốc: https://library.oapen.org/bitstream/20.500.12657/48838/1/9781000407952.pdf
Trong bộ sưu tập: OER - Công nghệ thông tin
XEM MÔ TẢ

81

XEM & TẢI

2274

Danh sách tệp tin đính kèm:
Ảnh bìa
  • OER000001027.pdf
      Restricted Access
    • Dung lượng : 5,85 MB

    • Định dạng : Adobe PDF



  • Khi sử dụng tài liệu trong thư viện số bạn đọc phải tuân thủ đầy đủ luật bản quyền.