Thông tin tài liệu


Nhan đề : Technology, Media Literacy, and the Human Subject
Tác giả : Lewis, Richard S.
Từ khoá : Công nghệ; Kiến thức Truyền thông; cơ sở hạ tầng; truyền thông
Năm xuất bản : 2023
Nhà xuất bản : Open Book Publishers
Tóm tắt : What does it mean to be media literate in today’s world? How are we transformed by the many media infrastructures around us? We are immersed in a world mediated by information and communication technologies (ICTs). From hardware like smartphones, smartwatches, and home assistants to software like Facebook, Instagram, Twitter, and Snapchat, our lives have become a complex, interconnected network of relations. Scholarship on media literacy has tended to focus on developing the skills to access, analyze, evaluate, and create media messages without considering or weighing the impact of the technological medium—how it enables and constrains both messages and media users. Additionally, there is often little attention paid to the broader context of interrelations which affect our engagement with media technologies.
URI: http://dlib.hust.edu.vn/handle/HUST/23721
Liên kết tài liệu gốc: https://www.openbookpublishers.com/books/10.11647/obp.0253
ISBN : 978-1-80064-183-9
Trong bộ sưu tập: OER - Công nghệ thông tin
XEM MÔ TẢ

31

XEM & TẢI

19

Danh sách tệp tin đính kèm:
Ảnh bìa
  • OER000002857.pdf
      Restricted Access
    • Dung lượng : 4,06 MB

    • Định dạng : Adobe PDF



  • Tài liệu được cấp phép theo Bản quyền Creative Commons Creative Commons