Thông tin tài liệu
Nhan đề : | Bridging the digital divide: Measuring digital literacy |
Tác giả : | Krish, Chetty |
Từ khoá : | trình độ tin học; truyền thông; kỹ thuật số; số hóa |
Năm xuất bản : | 2019 |
Nhà xuất bản : | Multidisciplinary Digital Publishing Institute |
Tóm tắt : | To promote digital transformation, equal emphasis needs to be placed on digital skills development as to infrastructure development. Integral to investment in digital skills development is the subsequent management and evaluation of digital training programmes. This paper assesses mechanisms to ensure digital training programmes are adequately managed using a standardized data collection framework to measure an internationally accepted digital literacy index. Such an index requires an agile definition of digital literacy, responsive to the fluid nature of the digital economy. The paper also explores the extent to which a G20 advisory body may inform a nationally representative data collection strategy within the context of a data collection process that is cognizant of the evolving demands of businesses and users alike. |
URI: | http://dlib.hust.edu.vn/handle/HUST/23757 |
Liên kết tài liệu gốc: | https://www.econstor.eu/handle/10419/177899/ |
Trong bộ sưu tập: | OER - Công nghệ thông tin |
XEM MÔ TẢ
19
XEM & TẢI
18
Danh sách tệp tin đính kèm:
Tài liệu được cấp phép theo Bản quyền Creative Commons