Thông tin tài liệu


Nhan đề : Bridging the digital divide: Measuring digital literacy
Tác giả : Krish, Chetty
Từ khoá : trình độ tin học; truyền thông; kỹ thuật số; số hóa
Năm xuất bản : 2019
Nhà xuất bản : Multidisciplinary Digital Publishing Institute
Tóm tắt : To promote digital transformation, equal emphasis needs to be placed on digital skills development as to infrastructure development. Integral to investment in digital skills development is the subsequent management and evaluation of digital training programmes. This paper assesses mechanisms to ensure digital training programmes are adequately managed using a standardized data collection framework to measure an internationally accepted digital literacy index. Such an index requires an agile definition of digital literacy, responsive to the fluid nature of the digital economy. The paper also explores the extent to which a G20 advisory body may inform a nationally representative data collection strategy within the context of a data collection process that is cognizant of the evolving demands of businesses and users alike.
URI: http://dlib.hust.edu.vn/handle/HUST/23757
Liên kết tài liệu gốc: https://www.econstor.eu/handle/10419/177899/
Trong bộ sưu tập: OER - Công nghệ thông tin
XEM MÔ TẢ

19

XEM & TẢI

18

Danh sách tệp tin đính kèm:
Ảnh bìa
  • OER000002893.pdf
      Restricted Access
    • Dung lượng : 619,9 kB

    • Định dạng : Adobe PDF



  • Tài liệu được cấp phép theo Bản quyền Creative Commons Creative Commons