OER - Công nghệ giáo dục
Duyệt OER - Công nghệ giáo dục theo Năm xuất bản
- Ấn phẩmThe Troika of Adult Learners, Lifelong Learning, and Mathematics: Learning from Research, Current Paradoxes, Tensions and Promotional Strategies(Springer open, 2016) Jayanthankumaran, KankesuThis book presents a synopsis of six emerging themes in adult mathematics/numeracy and a critical discussion of recent developments in terms of policies, provisions, and the emerging challenges, paradoxes and tensions. It also offers an extensive review of the literature adult mathematics education. Why do adults want to learn mathematics? Did they enjoy mathematics at school so much that they want to continue? NO! Most of these adults have to learn mathematics because it is part of a formal qualification they need, because their job demands the ability to apply mathematics, or because they need basic numeracy in their daily lives. Lastly, the authors discuss five potential strategies to promote lifelong learning of mathematics among adult learners.
- Ấn phẩmHow to Learn Like A Pro(Open Oregon Educational Resources, 2016) Nissila, PhyllisHow to Learn Like a Pro! features the "big six" effective learning/study skills topics: learning styles and preferences, time and materials management, critical thinking and reading, note-taking, memory principles, and test-taking techniques. Each of the six units featuring a total of twenty-three lessons and accompanying exercises (with a dash of humor here and there) were developed with the diverse student body of the community college in mind as well as learners in other educational venues.
- Ấn phẩmInstructional Scaffolding in STEM Education : Strategies and Efficacy Evidence(Springer, 2017) Brian R., BellandCuốn sách trình bày tổng quan về khung giáo dục và các can thiệp liên quan đến khung giáo dục trong giáo dục STEM (khoa học, công nghệ, kỹ thuật và toán học). Mô tả chi tiết về nền tảng lý thuyết của khung giáo dục, các chiến lược khung giáo dục đã được đề xuất để đáp ứng các kết quả học tập mong muốn khác nhau trong STEM và thông tin về hiệu quả liên quan.
- Ấn phẩmBridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik : Non-affirmative Theory of Education(Springer Nature, 2017) Michael Uljens; Rose M. YlimakiCuốn sách gồm các bài này trình bày những hiểu biết gần đây về quản trị giáo dục thu được từ nghiên cứu tập trung vào sự tương tác giữa các tổ chức giáo dục, xã hội và thị trường. Trình bày những phát hiện về nhiều loại hình quản trị giáo dục: công, chính trị và hành chính, cũng như tư nhân, thị trường và tự quản.
- Ấn phẩmElements of robotics(Springer open, 2017) Ari, Mordechai BenThis book bridges the gap between playing with robots in school and studying robotics at the upper undergraduate and graduate levels to prepare for careers in industry and research. Robotic algorithms are presented formally, but using only mathematics known by high-school and first-year college students, such as calculus, matrices and probability. Concepts and algorithms are explained through detailed diagrams and calculations. Elements of Robotics presents an overview of different types of robots and the components used to build robots, but focuses on robotic algorithms: simple algorithms like odometry and feedback control, as well as algorithms for advanced topics like localization, mapping, image processing, machine learning and swarm robotics. These algorithms are demonstrated in simplified contexts that enable detailed computations to be performed and feasible activities to be posed. Students who study these simplified demonstrations will be well prepared for advanced study of robotics. The algorithms are presented at a relatively abstract level, not tied to any specific robot. Instead a generic robot is defined that uses elements common to most educational robots: differential drive with two motors, proximity sensors and some method of displaying output to the user. The theory is supplemented with over 100 activities, most of which can be successfully implemented using inexpensive educational robots. Activities that require more computation can be programmed on a computer. Archives are available with suggested implementations for the Thymio robot and standalone programs in Python
- Ấn phẩmHigher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution(Palgrave Pivot, 2018) Nancy W. GleasonBộ sưu tập này xem xét cách giáo dục đại học phản hồi với nhu cầu của nền kinh tế tự động hóa và cuộc cách mạng công nghiệp lần thứ tư. Xem xét các xu hướng cách mọi người học tập, cùng với cách thức các tổ chức giáo dục đại học và các bên liên quan đến giáo dục khác nhau đang thực hiện các biện pháp thích ứng.
- Ấn phẩmContemporary Pedagogies in Teacher Education and Development(IntechOpen, 2018) Yehudith Weinberger; Zipora LibmanCuốn sách tổng hợp tám bài báo học thuật từ các quốc gia khác nhau trên thế giới và đưa ra những quan điểm độc đáo và cập nhật về các hoạt động và phương pháp sư phạm liên quan cho giáo dục và phát triển chuyên nghiệp của giáo viên.
- Ấn phẩmApplications of Educational Technology(Oklahoma State University, 2018) Susan, StansberryỨng dụng Công nghệ Giáo dục EDTC 3123 tại Đại học Bang Oklahoma, giúp nơi sinh viên vui chơi và thay đổi nền giáo dục thông qua thói quen sáng tạo.
- Ấn phẩmContinuity and Discontinuity in Learning Careers(Brill Sense, 2018) Barbara, MerrillContinuity and Discontinuity in Learning Careers: Potentials for a Learning Space in a Changing World focuses on the continuities and discontinuities of the learning careers and identities of non-traditional adult students in diverse learning contexts. Readership: All those interested in adult education and the challenges facing adult education today such as researchers in education and social sciences, undergraduate and postgraduate students, policy-makers and practitioners.
- Ấn phẩmThe Globalization of Science Curricula(Springer, 2018) Oliver, Stacey,...Cuốn sách cung cấp một cuộc điều tra quan trọng và kịp thời về những tác động do toàn cầu hóa đến chương trình giảng dạy khoa học ở nhiều quốc gia khác nhau bằng cách sử dụng các tập dữ liệu mở rộng do IEA thu thập từ năm 1995 đến năm 2015. Xem xét mức độ thay đổi đối với chương trình giảng dạy khoa học dự kiến và đã triển khai ở một số quốc gia khác nhau trong 20 năm qua. Sau đó, xem xét liệu chương trình giảng dạy khoa học có ngày càng giống nhau giữa các quốc gia theo thời gian hay không.
- Ấn phẩmVirtual Learning Design and Delivery(Self-publishing, 2018) Rogers-Estable, Michelle,...Cuốn sách nhấn mạnh việc lựa chọn là chìa khóa để cung cấp thiết kế và cung cấp học tập trực tuyến chất lượng. Chọn đúng công cụ, đúng công việc, đúng nhu cầu, đúng nội dung, đúng phương pháp giảng dạy, đúng nhu cầu học tập, đúng nội dung học tập thay vì học nội dung khóa học.
- Ấn phẩmMachine Learning Yearning: Technical Strategy for AI Engineers, In the Era of Deep Learning(Self-publishing, 2018) Ng, AndrewCung cấp cách cấu trúc các dự án Machine Learning, các thuật toán ML. Ưu tiên những hướng đi hứa hẹn nhất cho dự án AI; Chẩn đoán lỗi trong hệ thống máy học; Xây dựng ML trong các cài đặt phức tạp, chẳng hạn như tập huấn luyện/kiểm tra không khớp; Thiết lập dự án ML để so sánh và/hoặc vượt qua hiệu suất ở cấp độ con người; Biết thời điểm và cách thức áp dụng phương pháp học tập toàn diện, học tập chuyển giao và học tập đa tác vụ.
- Ấn phẩmShaping Higher Education with Students – ways to connect Research and Teaching(UCL Press, 2018) Izak, OosthuizenForging closer links between university research and teaching has become an important way to enhance the quality of higher education across the world. As student engagement takes centre stage in academic life, how can academics and university leaders engage with their students to connect research and teaching more effectively? In this highly accessible book, the contributors show how students and academics can work in partnership to shape research-based education. Featuring student perspectives, it offers academics and university leaders practical suggestions and inspiring ideas on higher education pedagogy, including principles of working with students as partners in higher education, connecting students with real-world outputs, transcending disciplinary boundaries in student research activities, connecting students with the workplace, and innovative assessment and teaching practices. Written and edited in full collaboration with students and leading educator-researchers from a wide spectrum of academic disciplines, this book poses fundamental questions about learning and learning communities in contemporary higher education.
- Ấn phẩmEuropean Higher Education Area: The Impact of Past and Future Policies(Springer, 2018) Adrian Curaj; Ligia Deca; Remus PricopieTập sách này phác họa bức tranh về tình hình giáo dục đại học ở châu Âu gần 30 năm sau khi Bức tường Berlin sụp đổ. Trình bày những chuyển đổi dài hạn và những vết nứt gần đây trong các con đường giáo dục đại học đã được thiết lập và các chính sách rộng hơn đã hỗ trợ chúng trong 20-30 năm qua.
- Ấn phẩmAssessment strategies for online learning: Engagement and authenticity: engagement and authenticity(Athabasca University Press, 2018) Dianne, Conrad; Jason, OpenoNội dung cuốn sách giới thiệu các phương pháp đánh giá và cách tiếp cận học tập, và hướng đến mục tiêu khám phá đánh giá thu hút người học và đánh giá giáo dục một cách chân thực. Cuốn sách nhấn mạnh việc chuyển sang các môi trường học tập mới, đặc biệt là các môi trường trực tuyến và từ xa, mang đến cho các nhà giáo dục cơ hội áp dụng các phương pháp đánh giá trực tiếp hiệu quả nhất và nhận ra tiềm năng cung cấp giáo dục trong thời đại kỹ thuật số.
- Ấn phẩmOpen and Distance Education in Australia, Europe and the Americas: National Perspectives in a Digital Age(Springer Nature, 2018) Qayyum, Adnan; Zawacki-Richter, OlafCuốn sách mô tả lịch sử, cấu trúc và các thể chế của giáo dục mở và từ xa tại sáu quốc gia: Úc, Brazil, Canada, Đức, Vương quốc Anh và Hoa Kỳ. Thảo luận về cách giáo dục mở và từ xa đang phát triển trong thời đại kỹ thuật số để phản ánh nhu cầu và hoàn cảnh của các hệ thống giáo dục đại học quốc gia tại các quốc gia này và khám phá những điểm tương đồng và khác biệt giữa các cách thức tổ chức và cấu trúc của chúng.
- Ấn phẩmEducation and Skills for Inclusive Growth, Green Jobs and the Greening of Economies in Asia: Case Study Summaries of India, Indonesia, Sri Lanka and Viet Nam(Springer Nature, 2018) Rupert, Maclean; Shanti, Jagannathan; Brajesh, PanthCuốn sách trình bày tổng quan về các phát hiện nghiên cứu chính và các nghiên cứu điển hình liên quan đến giáo dục và kỹ năng cho tăng trưởng toàn diện, việc làm xanh và xanh hóa nền kinh tế tại Ấn Độ, Indonesia, Sri Lanka và Việt Nam. Thảo luận về phản ứng của chính phủ và khu vực doanh nghiệp đối với những vấn đề này và cách các hệ thống và tổ chức Giáo dục và Đào tạo Kỹ thuật và Nghề nghiệp (TVET) giải quyết cả việc đổi mới chương trình giảng dạy trong bối cảnh động lực tăng trưởng xanh và các mô hình đào tạo và phát triển kỹ năng để đáp ứng nhu cầu.
- Ấn phẩmDeveloping Educators for The Digital Age(University of Westminster Press, 2018) Paul, BreenEvaluating skills and knowledge capture lies at the cutting edge of contemporary higher education where there is a drive towards increasing evaluation of classroom performance and use of digital technologies in pedagogy. Developing Educators for the Digital Age is a book that provides a narrative account of teacher development geared towards the further usage of technologies (including iPads, MOOCs and whiteboards) in the classroom presented via the histories and observation of a diverse group of teachers engaged in the multiple dimensions of their profession. Drawing on the insights of a variety of educational theories and approaches (including TPACK) it presents a practical framework for capturing knowledge in action of these English language teachers? in their own voices? indicating how such methods, processes and experiences shed light more widely on related contexts within HE and may be transferable to other situations. This book will be of interest to the growing body of scholars interested in TPACK theory, or communities of practice theory and more widely anyone concerned with how new pedagogical skills and knowledge with technology may be incorporated in better practice and concrete instances of teaching
- Ấn phẩmEffects of augmented reality on student achievement and self-efficacy in vocational education and training(Research in Vocational Education and Training, 2018) Mustafa, SirakayaThis study aimed to test the impact of augmented reality (AR) use on student achievement and self-efficacy in vocational education and training. For this purpose, a marker-based AR application, called HardwareAR, was developed. HardwareAR provides information about characteristics of hardware components, ports and assembly. The research design was quasi experimental with pre-test post-test that included a control group. The study was conducted with 46 undergraduate students in the Computer Hardware Course. Computer hardware course achievement test, motherboard assembly self-efficacy questionnaire and unstructured observation form were used in the study for data collection purposes. The control group learned the theoretical and applied information about motherboard assembly by using their textbooks (print material) while students in the experimental group used HardwareAR application for the same purpose. It was found that the use of AR had a positive impact on student achievement in motherboard assembly whereas it had no impact on students' self-efficacy related to theoretical knowledge and assembly skills. On the other hand use of AR helped learners to complete the assembly process in a shorter time with less support. It is concluded that compared to control group students, experimental group students were more successful in computer hardware courses. This result shows that AR application can be effective in increasing achievement. It was concluded that AR application had no effect on students' motherboard assembly theoretical knowledge self-efficacy and motherboard assembly skills self-efficacy. This result may have been affected from the fact that students had high levels of theoretical knowledge and assembly skills before the implementation.
- Ấn phẩmAdvanced Learning and Teaching Environments: Innovation, Contents and Methods(IntechOpen, 2018) Núria Llevot-Calvet; Olga Bernad CaveroCuốn sách tập hợp các tác phẩm được xây dựng chặt chẽ trình bày về vai trò của công nghệ thông tin và truyền thông (CNTT) trong các trung tâm giáo dục, và sử dụng các tài nguyên kỹ thuật số trong đào tạo giáo viên cũng như trong việc giảng dạy các môn học khác nhau để đạt được hiệu quả học thuật tốt.
- Ấn phẩmLines of Inquiry in Mathematical Modelling Research in Education(Springer, 2019) Gloria Ann Stillman; Jill BrownCuốn sách trình bày lý thuyết, nghiên cứu và thực hành giảng dạy liên quan đến chủ đề ứng dụng toán học và mô hình hóa trong giảng dạy và học tập toán học bằng cách tính đến tầm quan trọng của mối quan hệ giữa toán học và thế giới thực. Đề cập đến "hành động cân bằng" giữa việc phát triển các kỹ năng mô hình hóa một mặt của học sinh và sử dụng mô hình hóa để giúp các em học toán, từ đó tích hợp mô hình hóa vào lớp học.
- Ấn phẩmOpen and Distance Education in Asia, Africa and the Middle East(Springer, 2019) Olaf Zawacki-Richter, Adnan QayyumCuốn sách này mô tả lịch sử, cấu trúc và các thể chế của giáo dục mở và từ xa tại Trung Quốc, Ấn Độ, Nga, Thổ Nhĩ Kỳ, Nam Phi và Hàn Quốc. Giới thiệu cách giáo dục mở và từ xa đang phát triển trong thời đại kỹ thuật số để phản ánh nhu cầu và hoàn cảnh của các hệ thống giáo dục đại học quốc gia tại các quốc gia này. Khám phá những điểm tương đồng và khác biệt giữa cách quản lý và cấu trúc các hệ thống giáo dục đại học mở và từ xa của họ.
- Ấn phẩmIntegrated and Open Interpreter Education(Open Oregon Educational Resources, 2019) Elisa M., Maroney,... "[et. al]".Cuốn sách cung cấp cho giảng viên và sinh viên các bài đọc và trải nghiệm ứng dụng thực tế kết nối các khóa học và khái niệm cụ thể của chương trình trên toàn bộ chương trình đào tạo phiên dịch, nhấn mạnh vào bản chất toàn diện của lĩnh vực phiên dịch.
- Ấn phẩmAgile Processes in Software Engineering and Extreme Programming-2019: XP 2019 WorkshopsMontréal, QC, Canada, May 21–25, 2019Proceedings(2019) Hoda, RashinaThis open access book constitutes the research workshops, doctoral symposium and panel summaries presented at the 20th International Conference on Agile Software Development, XP 2019, held in Montreal, QC, Canada, in May 2019. XP is the premier agile software development conference combining research and practice. It is a hybrid forum where agile researchers, academics, practitioners, thought leaders, coaches, and trainers get together to present and discuss their most recent innovations, research results, experiences, concerns, challenges, and trends. Following this history, for both researchers and seasoned practitioners XP 2019 provided an informal environment to network, share, and discover trends in Agile for the next 20 years. Research papers and talks submissions were invited for the three XP 2019 research workshops, namely, agile transformation, autonomous teams, and large scale agile. This book includes 15 related papers. In addition, a summary for each of the four panels at XP 2019 is included. The panels were on security and privacy; the impact of the agile manifesto on culture, education, and software practices; business agility - agile's next frontier; and Agile - the next 20 years.