OER - Công nghệ giáo dục
Duyệt OER - Công nghệ giáo dục theo Năm xuất bản
Ấn phẩm
The Troika of Adult Learners, Lifelong Learning, and Mathematics: Learning from Research, Current Paradoxes, Tensions and Promotional Strategies
2016, Jayanthankumaran, Kankesu
This book presents a synopsis of six emerging themes in adult mathematics/numeracy and a critical discussion of recent developments in terms of policies, provisions, and the emerging challenges, paradoxes and tensions. It also offers an extensive review of the literature adult mathematics education. Why do adults want to learn mathematics? Did they enjoy mathematics at school so much that they want to continue? NO! Most of these adults have to learn mathematics because it is part of a formal qualification they need, because their job demands the ability to apply mathematics, or because they need basic numeracy in their daily lives. Lastly, the authors discuss five potential strategies to promote lifelong learning of mathematics among adult learners.
Ấn phẩm
How to Learn Like A Pro
2016, Nissila, Phyllis
How to Learn Like a Pro! features the "big six" effective learning/study skills topics: learning styles and preferences, time and materials management, critical thinking and reading, note-taking, memory principles, and test-taking techniques. Each of the six units featuring a total of twenty-three lessons and accompanying exercises (with a dash of humor here and there) were developed with the diverse student body of the community college in mind as well as learners in other educational venues.
Ấn phẩm
Instructional Scaffolding in STEM Education : Strategies and Efficacy Evidence
2017, Brian R., Belland
Cuốn sách trình bày tổng quan về khung giáo dục và các can thiệp liên quan đến khung giáo dục trong giáo dục STEM (khoa học, công nghệ, kỹ thuật và toán học). Mô tả chi tiết về nền tảng lý thuyết của khung giáo dục, các chiến lược khung giáo dục đã được đề xuất để đáp ứng các kết quả học tập mong muốn khác nhau trong STEM và thông tin về hiệu quả liên quan.
Ấn phẩm
Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik : Non-affirmative Theory of Education
2017, Michael Uljens; Rose M. Ylimaki
Cuốn sách gồm các bài này trình bày những hiểu biết gần đây về quản trị giáo dục thu được từ nghiên cứu tập trung vào sự tương tác giữa các tổ chức giáo dục, xã hội và thị trường. Trình bày những phát hiện về nhiều loại hình quản trị giáo dục: công, chính trị và hành chính, cũng như tư nhân, thị trường và tự quản.
Ấn phẩm
Elements of robotics
2017, Ari, Mordechai Ben
This book bridges the gap between playing with robots in school and studying robotics at the upper undergraduate and graduate levels to prepare for careers in industry and research. Robotic algorithms are presented formally, but using only mathematics known by high-school and first-year college students, such as calculus, matrices and probability. Concepts and algorithms are explained through detailed diagrams and calculations. Elements of Robotics presents an overview of different types of robots and the components used to build robots, but focuses on robotic algorithms: simple algorithms like odometry and feedback control, as well as algorithms for advanced topics like localization, mapping, image processing, machine learning and swarm robotics. These algorithms are demonstrated in simplified contexts that enable detailed computations to be performed and feasible activities to be posed. Students who study these simplified demonstrations will be well prepared for advanced study of robotics. The algorithms are presented at a relatively abstract level, not tied to any specific robot. Instead a generic robot is defined that uses elements common to most educational robots: differential drive with two motors, proximity sensors and some method of displaying output to the user. The theory is supplemented with over 100 activities, most of which can be successfully implemented using inexpensive educational robots. Activities that require more computation can be programmed on a computer. Archives are available with suggested implementations for the Thymio robot and standalone programs in Python
Ấn phẩm
Applications of Educational Technology
2018, Susan, Stansberry
Ứng dụng Công nghệ Giáo dục EDTC 3123 tại Đại học Bang Oklahoma, giúp nơi sinh viên vui chơi và thay đổi nền giáo dục thông qua thói quen sáng tạo.
Ấn phẩm
The Globalization of Science Curricula
2018, Oliver, Stacey,...
Cuốn sách cung cấp một cuộc điều tra quan trọng và kịp thời về những tác động do toàn cầu hóa đến chương trình giảng dạy khoa học ở nhiều quốc gia khác nhau bằng cách sử dụng các tập dữ liệu mở rộng do IEA thu thập từ năm 1995 đến năm 2015. Xem xét mức độ thay đổi đối với chương trình giảng dạy khoa học dự kiến và đã triển khai ở một số quốc gia khác nhau trong 20 năm qua. Sau đó, xem xét liệu chương trình giảng dạy khoa học có ngày càng giống nhau giữa các quốc gia theo thời gian hay không.
Ấn phẩm
Assessment strategies for online learning: Engagement and authenticity: engagement and authenticity
2018, Dianne, Conrad, Jason, Openo
Nội dung cuốn sách giới thiệu các phương pháp đánh giá và cách tiếp cận học tập, và hướng đến mục tiêu khám phá đánh giá thu hút người học và đánh giá giáo dục một cách chân thực. Cuốn sách nhấn mạnh việc chuyển sang các môi trường học tập mới, đặc biệt là các môi trường trực tuyến và từ xa, mang đến cho các nhà giáo dục cơ hội áp dụng các phương pháp đánh giá trực tiếp hiệu quả nhất và nhận ra tiềm năng cung cấp giáo dục trong thời đại kỹ thuật số.
Ấn phẩm
European Higher Education Area: The Impact of Past and Future Policies
2018, Adrian Curaj; Ligia Deca; Remus Pricopie
Tập sách này phác họa bức tranh về tình hình giáo dục đại học ở châu Âu gần 30 năm sau khi Bức tường Berlin sụp đổ. Trình bày những chuyển đổi dài hạn và những vết nứt gần đây trong các con đường giáo dục đại học đã được thiết lập và các chính sách rộng hơn đã hỗ trợ chúng trong 20-30 năm qua.
Ấn phẩm
Open and Distance Education in Australia, Europe and the Americas: National Perspectives in a Digital Age
2018, Qayyum, Adnan, Zawacki-Richter, Olaf
Cuốn sách mô tả lịch sử, cấu trúc và các thể chế của giáo dục mở và từ xa tại sáu quốc gia: Úc, Brazil, Canada, Đức, Vương quốc Anh và Hoa Kỳ. Thảo luận về cách giáo dục mở và từ xa đang phát triển trong thời đại kỹ thuật số để phản ánh nhu cầu và hoàn cảnh của các hệ thống giáo dục đại học quốc gia tại các quốc gia này và khám phá những điểm tương đồng và khác biệt giữa các cách thức tổ chức và cấu trúc của chúng.
Ấn phẩm
Education and Skills for Inclusive Growth, Green Jobs and the Greening of Economies in Asia: Case Study Summaries of India, Indonesia, Sri Lanka and Viet Nam
2018, Rupert, Maclean, Shanti, Jagannathan, Brajesh, Panth
Cuốn sách trình bày tổng quan về các phát hiện nghiên cứu chính và các nghiên cứu điển hình liên quan đến giáo dục và kỹ năng cho tăng trưởng toàn diện, việc làm xanh và xanh hóa nền kinh tế tại Ấn Độ, Indonesia, Sri Lanka và Việt Nam. Thảo luận về phản ứng của chính phủ và khu vực doanh nghiệp đối với những vấn đề này và cách các hệ thống và tổ chức Giáo dục và Đào tạo Kỹ thuật và Nghề nghiệp (TVET) giải quyết cả việc đổi mới chương trình giảng dạy trong bối cảnh động lực tăng trưởng xanh và các mô hình đào tạo và phát triển kỹ năng để đáp ứng nhu cầu.
Ấn phẩm
Shaping Higher Education with Students – ways to connect Research and Teaching
2018, Izak, Oosthuizen
Forging closer links between university research and teaching has become an important way to enhance the quality of higher education across the world. As student engagement takes centre stage in academic life, how can academics and university leaders engage with their students to connect research and teaching more effectively? In this highly accessible book, the contributors show how students and academics can work in partnership to shape research-based education. Featuring student perspectives, it offers academics and university leaders practical suggestions and inspiring ideas on higher education pedagogy, including principles of working with students as partners in higher education, connecting students with real-world outputs, transcending disciplinary boundaries in student research activities, connecting students with the workplace, and innovative assessment and teaching practices. Written and edited in full collaboration with students and leading educator-researchers from a wide spectrum of academic disciplines, this book poses fundamental questions about learning and learning communities in contemporary higher education.
Ấn phẩm
Developing Educators for The Digital Age
2018, Paul, Breen
Evaluating skills and knowledge capture lies at the cutting edge of contemporary higher education where there is a drive towards increasing evaluation of classroom performance and use of digital technologies in pedagogy. Developing Educators for the Digital Age is a book that provides a narrative account of teacher development geared towards the further usage of technologies (including iPads, MOOCs and whiteboards) in the classroom presented via the histories and observation of a diverse group of teachers engaged in the multiple dimensions of their profession. Drawing on the insights of a variety of educational theories and approaches (including TPACK) it presents a practical framework for capturing knowledge in action of these English language teachers? in their own voices? indicating how such methods, processes and experiences shed light more widely on related contexts within HE and may be transferable to other situations. This book will be of interest to the growing body of scholars interested in TPACK theory, or communities of practice theory and more widely anyone concerned with how new pedagogical skills and knowledge with technology may be incorporated in better practice and concrete instances of teaching
Ấn phẩm
Contemporary Pedagogies in Teacher Education and Development
2018, Yehudith Weinberger; Zipora Libman
Cuốn sách tổng hợp tám bài báo học thuật từ các quốc gia khác nhau trên thế giới và đưa ra những quan điểm độc đáo và cập nhật về các hoạt động và phương pháp sư phạm liên quan cho giáo dục và phát triển chuyên nghiệp của giáo viên.
Ấn phẩm
Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution
2018, Nancy W. Gleason
Bộ sưu tập này xem xét cách giáo dục đại học phản hồi với nhu cầu của nền kinh tế tự động hóa và cuộc cách mạng công nghiệp lần thứ tư. Xem xét các xu hướng cách mọi người học tập, cùng với cách thức các tổ chức giáo dục đại học và các bên liên quan đến giáo dục khác nhau đang thực hiện các biện pháp thích ứng.
Ấn phẩm
Machine Learning Yearning: Technical Strategy for AI Engineers, In the Era of Deep Learning
2018, Ng, Andrew
Cung cấp cách cấu trúc các dự án Machine Learning, các thuật toán ML. Ưu tiên những hướng đi hứa hẹn nhất cho dự án AI; Chẩn đoán lỗi trong hệ thống máy học; Xây dựng ML trong các cài đặt phức tạp, chẳng hạn như tập huấn luyện/kiểm tra không khớp; Thiết lập dự án ML để so sánh và/hoặc vượt qua hiệu suất ở cấp độ con người; Biết thời điểm và cách thức áp dụng phương pháp học tập toàn diện, học tập chuyển giao và học tập đa tác vụ.
Ấn phẩm
Continuity and Discontinuity in Learning Careers
2018, Barbara, Merrill
Continuity and Discontinuity in Learning Careers: Potentials for a Learning Space in a Changing World focuses on the continuities and discontinuities of the learning careers and identities of non-traditional adult students in diverse learning contexts. Readership: All those interested in adult education and the challenges facing adult education today such as researchers in education and social sciences, undergraduate and postgraduate students, policy-makers and practitioners.
Ấn phẩm
Virtual Learning Design and Delivery
2018, Rogers-Estable, Michelle,...
Cuốn sách nhấn mạnh việc lựa chọn là chìa khóa để cung cấp thiết kế và cung cấp học tập trực tuyến chất lượng. Chọn đúng công cụ, đúng công việc, đúng nhu cầu, đúng nội dung, đúng phương pháp giảng dạy, đúng nhu cầu học tập, đúng nội dung học tập thay vì học nội dung khóa học.
Ấn phẩm
Effects of augmented reality on student achievement and self-efficacy in vocational education and training
2018, Mustafa, Sirakaya
This study aimed to test the impact of augmented reality (AR) use on student achievement and self-efficacy in vocational education and training. For this purpose, a marker-based AR application, called HardwareAR, was developed. HardwareAR provides information about characteristics of hardware components, ports and assembly. The research design was quasi experimental with pre-test post-test that included a control group. The study was conducted with 46 undergraduate students in the Computer Hardware Course. Computer hardware course achievement test, motherboard assembly self-efficacy questionnaire and unstructured observation form were used in the study for data collection purposes. The control group learned the theoretical and applied information about motherboard assembly by using their textbooks (print material) while students in the experimental group used HardwareAR application for the same purpose. It was found that the use of AR had a positive impact on student achievement in motherboard assembly whereas it had no impact on students' self-efficacy related to theoretical knowledge and assembly skills. On the other hand use of AR helped learners to complete the assembly process in a shorter time with less support. It is concluded that compared to control group students, experimental group students were more successful in computer hardware courses. This result shows that AR application can be effective in increasing achievement. It was concluded that AR application had no effect on students' motherboard assembly theoretical knowledge self-efficacy and motherboard assembly skills self-efficacy. This result may have been affected from the fact that students had high levels of theoretical knowledge and assembly skills before the implementation.
Ấn phẩm
Advanced Learning and Teaching Environments: Innovation, Contents and Methods
2018, Núria Llevot-Calvet; Olga Bernad Cavero
Cuốn sách tập hợp các tác phẩm được xây dựng chặt chẽ trình bày về vai trò của công nghệ thông tin và truyền thông (CNTT) trong các trung tâm giáo dục, và sử dụng các tài nguyên kỹ thuật số trong đào tạo giáo viên cũng như trong việc giảng dạy các môn học khác nhau để đạt được hiệu quả học thuật tốt.
Ấn phẩm
Active Learning: Beyond the Future
2019, Sílvio Manuel Brito
Nội dung cuốn sách trình bày các ví dụ, giác quan, hành động trong chủ đề học tập tích cực. Liệt kê ghi nhớ, nghiên cứu, tham gia xây dựng đến giải quyết vấn đề từ khái quát đến tư duy phê phán.
Ấn phẩm
Learning Microsoft SQL Server
2019, Stack Overflow Community
Nội dung về Microsoft SQL Server - một hệ thống quản lý cơ sở dữ liệu quan hệ được phát triển bởi Microsoft.
Ấn phẩm
Computational Thinking Education
2019, Siu-Cheung Kong; Harold Abelson
Cuốn sách cung cấp một hướng dẫn toàn diện, bao gồm các khía cạnh quan trọng của giáo dục tư duy tính toán. Thảo luận sâu sắc về tư duy tính toán, bao gồm khái niệm nhận thức các hoạt động tư duy tính toán như các cách lập bản đồ mô hình từ sự trừu tượng của dữ liệu và cấu trúc quy trình đến các hiện tượng tự nhiên. Khám phá cách giáo dục tư duy tính toán được triển khai ở các khu vực khác nhau và cách tư duy tính toán được tích hợp vào việc học các môn học trong giáo dục K-12.
Ấn phẩm
Computer Science and Engineering Education for Pre-collegiate Students and Teachers
2019, Andrea C. Burrows
Cuốn sách gồm 6 bài viết trình bày tổng quan về phát triển chuyên môn trong đào tạo khoa học máy tính, các cấp độ công việc khác nhau của học sinh tiền đại học khám phá công nghệ thiết kế kỹ thuật, nhận thức của giáo viên khoa học tương lai (sinh viên đại học) về kỹ thuật và việc các kỹ sư tương lai tiền đại học.